Se billeder og læs om begivenheder fra 2019

2019 Julearrangementer i kirken

Juleaktiviteterne i Stenderup Kirke begyndte med en festlig julekoncert den 29. nov., hvor Ronnie Olsen, Sanne Mikkelsen og Anders Thorlund sang og spillede for en fyldt kirke. fter koncerten var der kaffe/ the med julebag i Teglgårdshallen.

Den 12. dec. var der julesang og koncert med Voksenkoret, og den 15. dec. kunne man nyde Luciaoptog med børn fra 3. og 4. kl. Desværre har webmaster ikke billeder derfra,

Inden jul var byens dagplejebørne med deres voksne hjælpere på besøg i kirken. Børnehaven og skolebørnene var senere til juleafslutning, og ved julegudstjenesten den 24. om eftermiddagen spillede Louisa og Rosa på violin til salmesangen. Ved denne gudstjeneste sluttede Eva, Laura, Heidi, Jacob og Louise Kirkegaard gudstjenesten af med deres smukke sang og spil.

Se en billedkavalkade fra arrangementerne herunder:

Julekoncert med Ronnie Olsen og Sanne Mikkelsen

Fastelavnsfest i Teglgårdshallen

Fastelavnssøndag den 3. marts kl. 15.00 havde menighedsrådet og Teglgårdshallens støtteforening inviteret til fastelavnsfest i hallen for 4. gang. Festen begyndte med en kort familiegudstjeneste ved sognepræst Hanne Kobbelgaard, der ikke mødte op i præstekjole, men tog den på for øjnene af de ca 50 børn og 60 voksne, der var mødt op. Hanne talte med børnene om at være sig selv og være klædt ud som en anden. Det var også temaet i prædikenen over fortællingen om Jesu  dåb, hvor Helliganden kom fra Gud i form af en due.

Efter gudstjenesten gik de flot udklædte børn en runde og sang "Fastelavn er mit navn", mens de voksne kiggede på udklædningerne og et par "dommere" bestemte, hvilke børn, der i år skulle have en præmie for deres udklædning. Men inden overrækkelsen af præmierne, skulle der også findes konger og dronninger ved tøndeslagning i 4 forskellige aldersgrupper. Efter veloverstået tøndeslagning og præmieoverrækkelse, blev det tid til fastelavnsboller for alle og slikposer for børnene.

Den festlige dag blev sluttet af med nogle sanglege under ledelse af Eva Kirkegaard og Helle Bramming.

Palmesøndag den 14. april 2019

Sogneudflugt torsdag den 23. maj

Sogneudflugt

til Esbjerg Havn,

Digegrevens gård,

Ballum Kirke

torsdag den 23. maj 2019

52 personer havde meldt sig til årets sogneudflugt med en interessant rundvisning på Esbjerg Havn som første stop. Næste stop var Digegrevens Gård ved Ballum, hvor vi først spiste en velsmagende middag og derefter fik mulighede for at gå rundt i gårdens gemakker, som bruges i turistøjemed til overnatninger og fester. Ejeren af gården Kristian Lorentzen tog med os som guide på den videre færd til Ballum Kirke, hvor han fortalte om kirken med mange spændende fortællinger.

Efter kirkebesøget blev der budt på kaffe på kirkens parkeringsplads - kringle, frugtkage og rabarberkage. Herefter kunne vende hjemad efter en vellykket sogneudflugt nok en gang!

Se flere billeder her

2019 Byfestgudstjeneste 01.06